Přeskočit na obsah
Menu

Zásady vrácení peněz

Reklamační pořádek
(odpovědnost za vady, záruka, reklamace)


1. Reklamační pořádek se vztahuje na zboží zakoupené kupujícím od prodávajícího ve formě elektronického obchodu na internetové stránce elektronického obchodu prodávajícího.

2. Na vyřizování reklamací se vztahuje platný reklamační pořádek prodávajícího, tedy čl. VIII těchto obchodních a reklamačních podmínek.

3. Prodávající poučil kupujícího o jeho právech, která mu vyplývají z ust. § 622 Občianskeho zákonníka a právech, která mu vyplývají z ust. § 623 Občanianskeho zákoníka tak, že umístil tyto obchodní a reklamační podmínky na příslušné podstránce elektronického obchodu prodávajícího a kupující měl možnost si je přečíst v čase před odesláním objednávky a byl řádně seznámen s reklamačním pořádkem a informován o podmínkách a způsobech reklamace zboží včetně údajů o tom, kde je možné reklamaci uplatnit, a o vykonávání záručních oprav v souladu s ust. § 18 odst. 1 Zákona.

4. Pokud je kupujícím spotřebitel, prodávající poskytne na dodávané zboží záruční dobu, která je 24 měsíců, během které bude způsobilý k použití na obvyklý účel a zachová si obvyklé vlastnosti. Záruční doba začíná plynout dnem dodání zboží. Faktura za zboží, resp. příjmový pokladní doklad, slouží zároveň jako záruční list.

5. Záruční doba se prodlužuje dobou, po kterou kupující nemohl používat zboží z důvodu záruční opravy zboží.

6. Prodávající odpovídá za vady zboží ve smyslu platných právních předpisů SR a kupující je povinen reklamaci uplatnit u prodávajícího nebo u určené osoby. Informace o určených osobách nebo servisních místech pro záruční nebo pozáruční servis jsou uvedené na zadní straně záručního listu nebo je poskytne prodávající kupujícímu na požadavek telefonicky či prostřednictvím e-mailu. 

7. Spotřebitel má právo si uplatnit během záruční doby u prodávajícího odpovědnost za vady zboží zakoupeného u prodávajícího, za které odpovídá výrobce, dodavatel nebo prodávající.

8. Odpovědnost za vady, na které se vztahuje záruka, nevzniká, jestliže byly vady způsobené po přechodu nebezpečí škody na zboží po jeho převzetí kupujícím nebo vnějšími událostmi a nezpůsobil je prodávající, zejména:

    a) ztrátou pokladního dokladu nebo faktury umožňující identifikovat oprávněnost uplatnění nároků z vad,
    b) neoznámením zjevných vad při převzetí zboží/poškozený obal,
    c) uplynutí záruční doby zboží,
    d) mechanické poškození zboží,
    e) poškozením zboží při přepravě vlastním dopravním prostředkem,
    f) používáním zboží v podmínkách, které neodpovídá svou vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy přirozenému prostředí
    g) neodborným zacházením, obsluhou nebo zanedbáváním péče o zboží,
    h) poškozením zboží nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci, všeobecnými zásadami, technickými normami nebo bezpečnostními předpisy platnými v SR,
    i) poškozením zboží neodvratitelnými nebo nepředvídatelnými událostmi.

    9. Práva z odpovědnosti za záruční vady zaniknou, pokud nebyly uplatněné v záruční době.

    10. Pokud zásilka není kompletní, resp. pokud jde o zjevnou vadu, kterou kupující mohl zjistit kontrolou zásilky při doručení zboží a kterou bezodkladně neoznámil přepravci v souladu s body 17–22 čl. VII těchto reklamačních a obchodních podmínek, případně do 30 dní od převzetí zboží, pozdější reklamace tohoto druhu bude možné uznat pouze pokud prokáže, že reklamované vady mělo zboží již v čase jeho převzetí kupujícím. 

    11. Pokud zboží vykazuje vady, kupující má právo uplatnit reklamaci v souladu s ust. § 18 odst. 2 Zákona tak, že doručí zboží na korespondenční adresu prodávajícího a doručí prodávajícímu projev vůle kupujícího uplatnit své právo (dále jen „Oznámení  o uplatnění reklamace”) např. ve formě vyplněného formuláře na uplatnění reklamace, který je umístěný na příslušné podstránce elektronického obchodu prodávajícího a je také přílohou těchto obchodních a reklamačních podmínek, a to v listinné podobě (doporučenou poštou na korespondenční adresu prodávajícího) nebo elektronicky (e-mail na elektronickou adresu pro vyřizování reklamací).

    12. Reklamace se vyřizují výhradně na korespondenční adrese prodávajícího.

    13. Kupující je povinen v Oznámení o uplatnění reklamace pravdivě uvést všechny požadované informace ve smyslu reklamačního formuláře, který je přílohou těchto obchodních a reklamačních podmínek; především přesně určit druh a rozsah vady zboží. Za účelem zrychlení vyřizování reklamace se doporučuje, aby kupující zaslal fotodokumentaci reklamované vady zboží spolu s uplatněním reklamace, pokud je to potřebné vzhledem k vadě.

    14. V situaci, kdy je zboží potřebné poslat prodávajícímu, koná kupující tak, aby bylo zboží zabalené do vhodného obalu, který zboží dostatečně ochrání a vyhovuje nárokům na přepravu zboží. V případě přepravy křehkého zboží doporučujeme označit zásilku příslušnými symboly. Taktéž se doporučuje zásilku pojistit. Zásilky na dobírku prodávající nepřebírá.

    15. Reklamační řízení týkající se zboží, které lze doručit prodávajícímu, začíná dnem, kdy jsou splněny kumulativně všechny následující podmínky:
    a) doručení Oznámení o uplatnění reklamace prodávajícímu,
    b) doručení reklamovaného zboží prodávajícímu,
    c) doručení přístupových kódů, hesel a pod. k reklamovanému zboží prodávajícího, jestliže jsou tyto údaje nevyhnutelné pro řádné vyřízení reklamace.

    16. Kupující je oprávněný rozhodnout se, které ze svých práv ve smyslu ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje a zároveň je povinen informaci o svém rozhodnutí doručit prodávajícímu v Oznámení o uplatnění reklamace. 

    17. Na základě rozhodnutí kupujícího, které ze svých práv ve smyslu ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje, je prodávající povinen určit způsob vyřízení reklamace podle ust. § 2 písm. m) Zákona:
    a) ihned,
    b) ve složitějších případech do 3 dnů od začátku reklamačního řízení,
    c) v odůvodněných případech, zejména vyžaduje-li se složité technické zhodnocení stavu zboží, nejpozději do 30 dnů ode dne začátku reklamačního řízení.

    18. Po určení způsobu vyřízení reklamace prodávající nebo určená osoba reklamaci vyřídí:
    a) ihned,
    b) v odůvodněných případech je možné reklamaci vyřídit i později,
    c) vyřízení reklamace avšak nesmí trvat déle než 30 dní od uplatnění reklamace.
      Po marném uplynutí lhůty na vyřízení reklamace má spotřebitel právo od  smlouvy odstoupit nebo má právo na výměnu zboží za nové. 
      19. Prodávající je povinen při uplatnění reklamace vydat spotřebiteli potvrzení o uplatnění reklamace, ve kterém je povinen přesně označit reklamované vady zboží.

      20. Pokud je reklamace uplatněná prostřednictvím prostředků dálkové komunikace, prodávající je povinen potvrzení o uplatnění reklamace doručit spotřebiteli ihned; pokud není možné potvrzení doručit ihned, musí se doručit bez zbytečného odkladu, nejpozději však spolu s dokladem o vyřízení reklamace; potvrzení o uplatnění reklamace se nesmí doručovat, pokud má spotřebitel možnost prokázat uplatnění reklamace jiným způsobem.

      21. Pokud kupující uplatnil reklamaci zboží během prvních 12 měsíců od uzavření kupní smlouvy, může prodávající vyřídit reklamaci zamítnutím pouze na základě vyjádření znalce nebo stanoviska určené osoby (dále jen „odborné posouzení zboží”). Bez ohledu na výsledek odborného posouzení nemůže prodávající od kupujícího požadovat úhradu nákladů na odborné posouzení zboží ani jiné náklady související s odborným posouzením zboží.

      22. Pokud kupující uplatnil reklamaci výrobku po 12 měsících od uzavření kupní smlouvy a prodávající ji zamítl, osoba, který reklamaci vyřídila, je povinná v dokladu o vyřízení reklamace uvést, komu může kupující zaslat zboží na odborné posouzení.

      23. Pokud kupující zašle zboží na odborné posouzení určené osobě uvedené v dokladu o vyřízení reklamace, náklady odborného posouzení zboží, stejně jako všechny ostatní s tím související účelně vynaložené náklady, nese prodávající bez ohledu na výsledek odborného posouzení.

      24. Pokud kupující odborným posouzením prokáže odpovědnost prodávajícího za reklamovanou vadu zboží, může reklamaci uplatnit znovu; během provádění odborného posouzení zboží záruční doba neběží. Prodávající je povinen kupujícímu uhradit do 14 dnů ode dne znovu uplatnění reklamace veškeré náklady vynaložené na odborné posouzení zboží, jakož i všechny s tím související účelně vynaložené náklady. Znovu uplatněnou reklamaci nelze odmítnout.

      25. Vyřízení reklamace se vztahuje pouze na vady uvedené kupujícím.

      26. Pokud jde o odstranitelnou vadu a kupující neurčí podle bodu 12. čl. VIII těchto reklamačních a obchodních podmínek, jakým způsobem má být reklamace vyřízena, prodávající reklamaci vyřídí odstraněním vady.

      27. Pokud jde o vadu zboží, kterou je možné odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna. Prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit.

      28. Prodávající může vždy namísto odstranění vady vyměnit vadné zboží za bezvadné, pokud to kupujícímu nezpůsobí závažné obtíže.

      29. Kupující může namísto odstranění vady požadovat výměnu zboží, nebo týká-li se vada jen součásti zboží, výměnu součásti, pokud tím prodávajícímu nevzniknou nepřiměřené náklady vzhledem k ceně zboží nebo závažnosti vady.

      30. Pokud se jedná o vadu, kterou není možné odstranit a která brání tomu, aby mohlo být zboží řádně užívané jako bez vady, má kupující právo na výměnu zboží nebo má právo od smlouvy odstoupit. Stejná práva přísluší kupujícímu, jde-li o odstranitelné vady, pokud však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí se vady po opravě nebo pro větší počet vad řádně užívat.

      31. Prodávající může vyřídit reklamaci:
      a) výměnou zboží za zboží jiné, funkční, stejných nebo lepších technických parametrů,
      b) v případě, že nemůže prodávající provést výměnu zboží za jiné, uzavře reklamaci vystavením dobropisu na vadné zboží.

      32. Pro účely reklamace se za vícekrát opakovanou odstranitelnou vadu považuje výskyt jedné odstranitelné vady víc než dvakrát.

      33. Pro účely reklamace se za vyšší počet různě odstranitelných vad považuje výskyt více než třech různých odstranitelných vad současně.

      34. Jestliže se jedná o jiné neodstranitelné vady, má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny zboží.

      35. V případě výměny zboží za nové obdrží kupující doklad, na kterém bude uvedena informace o výměně zboží, a případné další reklamace se uplatňují na základě kupní smlouvy a tohoto reklamačního dokladu. V případě výměny zboží za nové začne plynout záruční doba znovu od převzetí nového zboží, ale pouze na nové zboží.

      36. Prodávající je povinen vyřídit reklamaci a ukončit reklamační řízení jedním z následujících způsobů:
      a) odevzdáním opravného zboží,
      b) výměnou zboží,
      c) vrácením kupní ceny zboží,
      d) vyplacením přiměřené slevy z ceny zboží,
      e) písemnou výzvou na převzetí prodávajícím určeného plnění,
      f) odůvodněným zamítnutím reklamace zboží.

      37. Prodávající je povinen o způsobu vyřízení reklamace podat písemný doklad nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace osobně, prostřednictvím poskytovatele poštovní nebo kurýrské či donáškové služby. O výsledku vyřízení reklamace bude prodávající informovat kupujícího bezprostředně po ukončení reklamačního řízení telefonicky nebo e-mailem a zároveň mu bude spolu se zbožím, resp. prostřednictvím e-mailu doručen doklad o vyřízení reklamace.

      38. Prodávající je povinen na požádání orgánu dozoru prokázat kopii potvrzení o přijetí reklamace; důvody, pro které nelze rozhodnout o způsobu vyřízení reklamace ihned a pro které není možné reklamaci vyřídit ihned po určení způsobu reklamace, zasláním nebo výsledky odborného posouzení a kopií dokladu o vyřízení reklamace.

      39. Na dárky ke zboží není možné uplatnit reklamaci.

      40. Reklamaci za případné nedodání zboží vinou přepravce nebo poškození zboží zaviněné přepravcem je nutné v takových případech uplatňovat přímo u pracovníka přepravce. Poškozené zboží kupující od přepravce nepřevezme a poškození zboží kupující zaznačí do dokladu o převzetí zboží podle bodů 17–22 článku VI. těchto obchodních a reklamačních podmínek.

      41. Reklamace mechanického poškození zboží zapříčiněného přepravou, převzetí kterého bez vad potvrdil kupující pracovníkovi přepravce v protokolu o převzetí zboží, nebudou prodávajícím uznány jako oprávněné a plnění z takové reklamace nebude kupujícímu poskytnuto.

      42. Pokud spotřebitel není spokojený se způsobem, kterým prodávající vyřídil jeho reklamaci nebo pokud se domnívá, že prodávající porušil jeho práva, má možnost obrátit se na prodávajícího se žádostí o nápravu. Pokud prodávající na žádost o nápravu odpoví zamítavě nebo na ni neodpoví do 30 dnů ode dne odeslání, spotřebitel má právo podat návrh na zahájení alternativního řešení sporu podle ust. § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľským sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

      43. Příslušným subjektem na alternativní řešení spotřebitelských sporů s prodávajícím je Slovenská obchodná inšpekcia nebo jiná příslušná oprávněná právnická osoba zapsaná v seznamu subjektů alternativního řešení sporů vedeného Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (seznam je dostupný na stránce http://www.mhsr.sk); spotřebitel má právo volby, na který z uvedených subjektů alternativního řešení spotřebitelských sporů se obrátí. 

      44. Kupující – spotřebitelé jsou oprávnění použít platformu řešení sporů online (dále jen „RSO”) na řešení svých sporů, v jazyce, který si zvolí. Kupující-spotřebitel může na alternativní řešení svého sporu využít platformu RSO, která je dostupná na webové stránce http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Kupující-spotřebitel při předkládání podání platformě RSO vyplní elektronický formulář stížnosti. Informace, které předloží, musí být dostatečné k určení příslušného subjektu alternativního řešení sporů online. Kupující-spotřebitel může přiložit dokumenty na podporu své stížnosti. 

      45. Ustanovení čl. VIII těchto reklamačních a obchodních podmínek výslovně neplatí pro subjekty nesplňující definici spotřebitele uvedenou v ust. § 2 písm. a) zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov, t.j. nepoužijí se v případě, pokud je kupující podnikatel. Pokud je kupujícím podnikatel, je oprávněný uplatnit nároky z vad zboží, avšak při nárocích kupujícího z vad zboží se přiměřeně použijí ustanovení Obchodného zákonníka SR o kupní smlouvě.

      Váš košík

      Váš košík je aktuálně prázdný

      Vyberte si z toho NEJ 👇